وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

چطور بفهمید ماسک شما واقعا ماسک جراحی سه‌لایه است؟

ماسک‌های جراحی یک بار مصرف دردوران پاندمی کرونا به کالایی پرفروش بدل شده‌اند. در این میان ماسکهای جراحی سه لایه و ماسک ان-۹۵ بعنوان بهترین نوع ماسک برای

پیشگیری از ورود ویروس کرونا به بدن شناخته می شوند اما از کجا میتوانید بفهمید که ماسک شما واقعا یک ماسک جراحی سه لایه است؟برای شناخت بیشتر موضوع با

گشنیز همراه باشید:

این ماسک‌های از نوع ماسک‌های بافته‌نشده هستند که از سه لایه از مواد پروپیلنی بافته‌نشده تشکیل می‌شوند:

–  یک لایه بافته‌نشده بیرونی ضد آب که شفاف است.

–  یک لایه میانی پروپیلنی بافته‌نشده که یک فرآیند خاص ذوب به نام melt blowing تولید می‌شود و به رنگ سفید است.  

– یک لایه بافته‌نشده درونی که جاذب رطوبت است و به رنگ‌های سبز،آبی یا سفید است.

ماسک سه لایه جراحی

  • آزمایش‌هایی برای تشخیص ماسک سه‌لایه واقعی

آزمایش با مشاهده: لایه‌های سازنده ماسک را وارسی کنید. اگرسه لایه وجود نداشته باشد، ماسک تقلبی است.

آزمایش با آتش: لایه میانی ماسک جراحی از مواد پروپیلنی تولید شده با روش  خاص ذوب به نام melt blowing تهیه شده است و نه از کاغذ. بنابراین اگر این لایه روی آتش بگیرید، آتش نمی‌گیرد، بلکه بدون شعله ذوب می‌شود.اگر ماسک شما آتش می‌گیرد، ماسک سه‌لایه پروپیلنی نیست.

آزمایش با آب: لایه بیرونی ماسک طور طراحی شده است که ضد آب باشد.  بنابراین اگر مقداری آب روی لایه بیرونی ماسک بریزید، باید مشاهده کنید که آب جذب ماسک نمی‌شود. اگر این طرف بیرونی ماسک خیس شود، ماسک سه‌لایه پروپیلنی نیست.

آزمایش جذب الکتروستاتیک: لایه میانی ذوب‌شده خاصیت الکتریسته ساکن دارد. اگر این لایه را به صورت نوارهایی ببرید، اثر جذب الکتریسیته ساکن را احساس می‌کنید. همچنین این نوارها دارای الکتریسته ساکن به سطوح استیل (به خاطر داشتن بار الکتریکی) می‌چسبند. اگر ماسک شما این خاصیت را نداشته باشد، ماسک سه‌لایه واقعی نیست.

آزمایش عبور نور: لایه میانی ماسک که به عنوان فیلتر یا صافی برای جلوگیری از عبور باکتری‌ها عمل می‌کند، نباید خیلی سوراخدار باشد. اگر هنگامی که ماسک را جلوی یک منبع نوری می‌گیرید، نور زیادی از آن عبور می‌کند، باز ماسک سه‌لایه واقعی ندارید.

آزمایش تنفس: ماسک‌های جراحی سه‌لایه طوری طراحی شده‌اند که لایه میانی ذوب‌شده‌ با جذب الکتروستاتیک قطرک‌ها در سطحش مانع عبور آنها از  ماسک شود. لایه درونی ماسک برای جذب آب، عرق و بزاق است. هنگامی که این ماسک سه‌لایه را به صورت زده‌اید، خاموش کردن شعله‌ای مانند شعله شمع بسیار مشکل است. اگر با ماسک بتوانید به راحتی با دمیدن شعله را خاموش کنید، ماسک سه‌لایه‌ای در کار نبوده و تقلبی است.

آزمایش جذب آب: درونی‌ترین لایه ماسک برای جذب مایعاتی مانند بزاق، ترشات مخاطی و قطرک‌های ناشی از عطسه طراحی شده است. بنابراین اگر فرد ماسک زده عطسه کند، قطرک‌های خارج شده را جذب می‌کند و صورت فرد خیس نمی‌شود. اگر لایه درونی ماسک‌ جاذب آب نباشد، ماسک سه‌لایه مناسبی نیست.

با آرزوی سلامتی برای همه مردم جهان و رخت بربستن ویروس مهلک کرونا و بازگشت شرایط عادی در جامعه

منبع: مجله زندگی سبز و موفقیت گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

آشنایی با علم انرژی درمانی به زبان ساده

انرژی درمانی، نیروهایی را بیدار می‌کند که انعطاف‌پذیری، شادی، شور و اشتیاق را به زندگی و سرزندگی بیشتری را برای بدن، ذهن و روح به ارمغان می‌آورد. تعادل انرژی منجر به تعادل شیمیایی بدن می شود، هورمون‌ها را تنظیم می‌کند، کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید و بهتر فکر کنید.

انرژی درمانی می تواند به درمان اضطراب مردان و یا درمان اضطراب در زنان کمک زیادی کند. اما کاربردهای دیگری هم دارد.

این راه به عنوان مسیر توسعه آینده نامیده شده‌است، اما قدرت می‌دهد که با چالش‌های قرن بیست و یکم سازگار شوید و در آن‌ها رشد کنید. آنطور که در ویکی پدیای فارسی هم میخوانیم: پرانیک درمانی از انرژی‌درمانی یکی از شاخه‌های پزشکی جایگزین است که مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین ایالات متحده آن را به رسمیت می‌شناسد. روش‌های گوناگون انرژی‌درمانی در فلسفه، رویکرد و ریشه‌شان تفاوت‌های زیادی با هم دارند. مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین آمریکا انرژی‌درمانی را به دو دسته کلی تقسیم می‌کند. درمان‌هایی که بر اساس نوعی انرژی هستند که به‌طور علمی تأیید نشده‌اند، و درمان‌هایی که برپایه نوع شناخته‌شده‌ای از انرژی مانند انرژی الکترومغناطیسی هستند. در آمریکا، برخی از دستگاه‌های مربوط به انرژی‌درمانی به خاطر تبلیغات کلاه‌بردارانه غیرقانونی اعلام شده‌اند. در حال حاضر درمانگری از طریق انرژی درمانی در ایران نیز ممنوع است.

دقت کنید در حال حاضر (سال ۲۰۱۹) حتی کوچکترین تاثیر انرژی درمانی بر انسان از نظر علمی ثابت نشده است! ولی می تواند با کمک تلقین به افراد به آنها کمک کند.

تعاریف پزشکی انرژی:

تعریف مغز راست: ” انرژی جادوی بدن است! در واقع نیروی زندگی است. آن را سالم نگه ‌دارید تا به سالم ماندن شما کمک کند. اگر بیمار و یا غمگین هستید، با جابه‌جایی انرژی‌ها احساس خوبی پیدا خواهید کرد. توجه به انرژی‌های نامرئی باعث می‌شود قلب بیدار بماند و سلول ها بهتر عمل کنند “! – Donna Eden

تعریف مغز چپ: ” طب سنتی، روی بیو‌شیمی سلول‌ها، بافت ها و ارگان‌ها تمرکز می‌کند. در حالی که انرژی درمانی، بر حوزه‌های انرژی بدن متمرکز است که رشد و ترمیم سلول‌ها، بافت و ارگان‌ها را سازماندهی و کنترل می‌کند. تغییر الگوی انرژی های ضعیف ممکن است موثرترین راه برای بهبود نشاط اندام‌ها، سلول‌ها و روان باشد.”- David Feinstein, Ph.D.

چهار سوال درباره ی انرژی درمانی

۱- انرژی درمانی چگونه بکار گرفته می شود؟

انرژی درمانی از تکنیک های باستانی مانند طب سوزنی، یوگا، kinesiology و چی گونگ استفاده می کند. جریان، تعادل و هماهنگی در سیستم انرژی با ضربه زدن، ماساژ دادن، فشار دادن، چرخاندن و یا اتصال نقاط خاص انرژی بر روی بدن، یا با گردش دست بر روی پوست در مسیرهای خاص انرژی و با تمرکز روی ذهن برای به حرکت درآوردن انرژی های مثبت محیط پیرامون، بازسازی و حفظ می شود.

C:UsersDaneiDesktopaxe chaman2.jpg 

Donna در حال انرژی دادن به جلوی سر

۲- انرژی درمانی چگونه کار می کند؟

در انرژی درمانی، از انرژی به عنوان نیروی حیاتی، زنده و متحرک صحبت می کنند که بخش اعظمی از سلامت و شادی را تامین می کند. بدن انسان برای حفظ سلامت و پویایی به انرژی نیاز دارد برای:

  • حرکت و فضا برای ادامه حرکت- انرژی ممکن است به خاطر وجود سموم، انقباض عضلات، استرس های طولانی و تداخل با دیگر انرژی ها مسدود شود.
  • حرکت با الگوهای خاص – به طور کلی انرژی با ساختارهای فیزیکی و توابعی که از آن پشتیبانی کرده و آن را به حرکت در می آورد، هماهنگی دارد. جریان انرژی به صورت زیر عمل می کند.
  • عبور از تمام سطوح- انرژی قادر است در تمام سطوح، از یک سطح کوچک از دی ان ای دو رشته ای به سطح بزرگی از نیمکره چپ مغز که مسئول کنترل کارهای سمت راست بدن است فرستاده شود یا بالعکس. از نیمکره راست مغز به سمت چپ بدن امتداد پیدا کند.
  • حفظ تعادل با انرژی های دیگر – انرژی ممکن است تعادل طبیعی خود را به دلیل استرس طولانی مدت و یا شرایط دیگر از دست بدهد.
  • بالعکس، زمانی که بدن سالم نیست، اختلالات مربوط به انرژی آن را می‌توان شناسایی و درمان کرد.

منبع: وبسایت هنرفردی

پست حمایتی

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

سفر خیالی یا تظاهر به سفر،آخرین شیوه ابتکاری فرودگاهی در تایوان برای تجربه دوباره سفر

تعطیلی صنعت گردشگری از  لغو سفر ها و تورهای مسافرتی ،ابطال پروازهای هواپیمایی و رزرواسیون هتل ها تا تعطیلی کلیه مشاغل و صنایع وابسته ارمغان نابجای شیوع ویروس کرونا و بیماری کویید-۱۹ بوده که این لحظه و  با گذشت بیش از ۸ ماه از پیدایش آن تصور دقیقی از زمان ریشه کنی و برگشت دوباره امور به روال عادی در دست نیست.

 آنچه مسلم است صنعت توریسم جهانی و خیل عظیم گردشگران و عاشقان سفر بیشترین ضربه مادی و معنوی را از این ناحیه متحمل شده اند.   

همزمان با گسترش و همه گیری جهانی بیماری کرونا و زمین گیری هواپیماها وبروز وقفه تقریبا در عرصه گردشگری  متولیان یک فرودگاه در کشور تایوان راه حل منحصر بفرد و خلاقانه ای را برای کمک به شهروندان برای داشتن حس و تجربه مسافرت در این ایام کرونایی ارائه کرده اند :

فرودگاه تایپه سونگشان (Taipei Songshan Airport) در تایوان در اقدامی خلاقانه فرصتی را مهیا کرده تا در هر نوبت ۹۰ نفر از شهروندان در قالب مسافر به گشت و گذار در فرودگاه پرداخته و پس از عبور از گیت های مسافری و بازرسی و سوار شدن به هواپیما و فرو رفتن در حال و هوای سفر و مسافرت نهایتا به خانه هایشان بازگردند!

بعبارتی دقیقتر یک سفر خیالی و یا یک نوع تظاهر به سفر!

در وبسایت فرودگاه مطلبی با این مضمون درج شده است که:

“اگرصرفا وانمود کنید که به خارج از تایوان سفر میکنید شما نمیتوانید  کشور را ترک کنید!”

شایان ذکر است که صنعت جهانی گردشگری به دلیل تلاش کشورها برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۷ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده ساخته به حالت تعلیق درآمده و بسیاری از کشور ها مرزهای خود را بمنظور کنترل بیماری بر روی گردشگران بین المللی بسته اند.

تایوان نیز مرزهای خود را در نتیجه شیوع فزاینده ویروس کرونا از مارس ۲۰۲۰ بسته اعلام نموده و هنوز هم ورود گردشگران به این جزیره ممنوع میباشد.

براساس بروشور ارائه شده از سوی مسولان فرودگاه  تایپه سونگشان ، تور” تظاهر به سفر”  در سه نوبت در تاریخ های دوم ،چهارو و هفتم جولای ۲۰۲۰ در این فرودگاه برگزار خواهد شد.

یک سفر خیالی در ایام کرونایی

بر اساس اعلام چین چینگ وانگ (Chih-Ching Wang) معاون مدیر عامل فرودگاه سونگشان این تور ها بصورت نیم روزه برگزار شده و به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد که در طی تور با شبیه سازی و وانمود کردن کلیه مراحل  واقعی یک سفر خارجی سوار هواپیما شده و پس از تجربه حال و هوای سفر از هواپیما پیاده شده و دوباره ورود به کشورشان را تجربه کنند.  

سفر خیالی تظاهر به سفر

وانگ با بیان اینکه  این تورهای خلاقانه فرصت بسیار مناسبی  برای شهروندانی است که تا کنون تجربه ای برای سفرهای بین المللی از فرودگان سونگشان  نداشته اند تا با امکانات خدماتی و فعالیتهای شبانه روزی این فرودگاه آشنا شده و از فرایند امور آگاهی یابند، افزود :باردیدکنندگان طی این تور نیم روزه و سفر خیالی میتوانند از طریق فری شاپ های مستقر در فرودگاه نسبت به خرید هدایا برای خانواده و دوستان خود اقدام کنند.

وی افزود کلیه شرکت کنندگان در این تورها همانند مسافرین واقعی مجاز به سوار شدن به هواپیما هستند و روند برگزاری تور در تمامی مراحل بگونه ای است که انگار این افراد در حال تجربه یک سفر واقعی هستند.در پایان مسافران با پیاده شدن از هواپیما و شبیه سازی مراحل ورود به کشور و کسب تجربه ای منحصر بفرد از حال و هوای سفر به  سمت خانه هایشان باز میگردند.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

طبیعت درمانی و نقش آن در رفع استرس و افسردگی

طبیعت درمانی نسخه ای است که پزشکان معمولا پس از تحمل شرایط دشواری مانند درمان بیماری های مزمن همچون دیابت، چاقی، فشار خون بالا و افسردگی ، به بیماران تجویز میکنند. قدم زدن در طبیعت در یک روز آفتابی نسخه‌ای موثر برای رهایی از رخوت روحی است. امروزه تاثیر بسیار بالا و مثبت طبیعت درمانی در تندرستی و بازیابی سلامت در علم پزشکی ثابت شده است.
فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، ورزش و بازی در محیط باز علاوه بر اثراتی که بر سلامت جسم دارد، راهکاری بی‌نظیر برای مقابله با افسردگی، استرس، افکار منفی است.
گاهی قدم زدن در طبیعت سبب خطور راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات می‌شود که اثرات آن خیره کننده است.تغییر سبک زندگی در عصر جدید یکی از باید های زندگی در این دوره محسوب می گردد.
 
با توجه به اهمیت این امر، شاخه‌ای علمی نام طبیعت درمانی یا اکو درمانی(Echotherapy) وجود دارد که به مزایای این روش می‌پردازد.طبیعت درمانی یکی از زیر شاخه های گردشگری سلامت یا توریسم درمانی محسوب میگردد.
در این نسخه فرد مورد نظر باید هر روز زمانی را به پیاده روی و گردش در طبیعت و زیر نور ملایم خورشید اختصاص دهد. مطالعات محققان دانشگاه اسکس انگلیس نشان می‌دهد نسخه طبیعت، افسردگی را تا ۷۱ درصد کاهش می‌دهد. این روش به ویژه برای درمان اختلالات خلقی فصلی موثر است. علاوه بر طبیعت گردی و پیاده روی، انجام اموری مانند باغبانی نیز همین تاثیر مثبت را دارد.
محققان مرکز پزشکی بالتیمور از این روش برای رفع خستگی ناشی از درمان در نجات‌یافتگان سرطان سینه استفاده می کنند. در برخی مراکز این روش بخشی از درمان است و اثرات فوق‌العاده‌ای را برجا گذاشته است.

 طبیعت درمانی روشی موثر برای پیشگیری از دیابت و چاقی در کودکان

محققان یک مرکز پزشکی در نوادا در آمریکا برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و چاقی، کودکان و نوجوانان را وادار به فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز می‌کنند.
با توجه به افزایش بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از تبلت و تلفن‌های هوشمند، دیابت، افزایش وزن و سایر بیماری‌های متابولیک، هم‌نشین اجتناب ناپذیر کودکان در آینده خواهد بود، بنابراین طبیعت درمانی یا بطور کلی توریسم درمانی و گردشگری سلامت به شدت در این قشر احساس می‌شود.
درمان سبز علاوه بر بهبود سوخت و ساز، منجر به افزایش اعتماد به نفس و آرامش کودکان، به ویژه در سنین بلوغ می‌شود. تاری دید، انحنای ستون فقرات، افزایش توده بدنی و خشونت، مهمترین پیامدهای عدم تحرک کودکان است.

برخی از فواید اثبات‌شده طبیعت درمانی

– ویتامین D مورد نیاز بدن تامین می‌شود
پیاده روی زیر نور ملایم خورشید بهترین روش برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن است. کمبود ویتامین D احتمال ابتلا به سرطان‌های مختلف و بیماری‌های خود ایمنی از جمله ام اس را افزایش می‌دهد.
– تنفس  هوای تازه
مطالعات نشان می‌دهد در یک روز عادی که هوا پاک است، میزان آلودگی هوای منزل ۷۰ برابر هوای بیرون است. منظور از آلودگی، آلودگی ناشی از مواد شیمیایی، پلاستیکی، چاه فاضلاب و سوختن شعله گاز و بخاریست. از طرفی محیط بسته فاقد یون منفی است. یون منفی به دلیل اشعه خورشید یا در مناطق ساحلی وجود دارد و سبب نشاط می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد یون‌های منفی از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند.
– بهداشت چشم را افزایش می‌دهد
هنگامی‌که در فضای بسته هستیم، معمولا نور طبیعی به حد کافی وجود ندارد، از طرفی مدام درگیر صفحه نمایش تجهیزات الکترونیکی یا کامپیوتری هستیم؛ ولی به محض اینکه از خانه خارج می‌شویم، با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مواجه می‌شویم و نور طبیعی باعث بهبود دید می‌شود.
– میزان برخی هورمون‌های بدن کنترل می‌شود
تحقیقات نشان‌ می‌دهد پیاده‌روی در فضای آزاد و زیر نور ملایم خورشید میزان هورمون های مختلف از جمله کورتیزول و هورمون‌های تیروئید را تعدیل می‌کند و این کار علاوه بر کاهش استرس و افسردگی،  منجر به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن و تندرستی  می شود.
– سبب کاهش وزن می‌شود
-سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد
– به افزایش حافظه کمک می‌کند
– اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد
– سبب شفافیت و لطافت پوست می‌شود
– عملکرد کلیه و کبد را بهبود می‌بخشد
خود بیمار انگاری را از بین می برد
– توده بدنی را کاهش می‌دهد
-از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند
– از یبوست جلوگیری می‌کند
– احتمال ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد
-از فشار خون جلوگیری می‌کند
– به درمان و کنترل دیابت کمک می‌کند
– میزان کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد
– سبب بهبود خلق و خو می‌شود
– روابط اجتماعی را وسعت می‌بخشد
 
منبع: گشنیز
هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

چگونه میتوانیم در خرید لوازم خانگی صرفه جویی داشته باشیم؟

به لطف تنوع زیاد لوازم خانگی  بزرگ که ما به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید و قیمت لوازم خانگی آشپزخانه خود را بدون مشکل تجهیز کنید. ما انواع لوازم برقی برای انجام کارهای خانگی و همچنین طبخ انواع دستور العمل ها داریم.

 

واشر و خشک کن برای تمیز کردن لباس های خود لوازم خانگی

به لطف آخرین لوازم خانگی دستشویی ها و خشک کن هایی که داریم ، لباسشویی ها را خیلی سریعتر و آسان تر انجام دهید. بسته به تعداد افرادی که در خانه زندگی می کنند ، یک یا ظرفیت دیگر لازم خواهد بود. در مورد خانواده بزرگ بودن ، بهترین کار انتخاب ماشین لباسشویی بیش از 8 کیلوگرم است.

 

جدیدترین لوازم خانگی مدل های واشر و خشک کن دارای انواع برنامه برای شستن هر نوع پارچه می باشد. علاوه بر این ، به لطف سیستم های نوآورانه و برنامه های اتوماتیک آن ، حتی برنامه ریزی عملکرد چرخه نیز لازم نخواهد بود. برای دستیابی به چرخه شستشو و خشک کردن بسیار کارآمد بسته به میزان لباس معرفی شده ، همیشه از مدرن ترین مدل ها انتخاب کنید ، همیشه مراقبت حداکثر لباس را تضمین می کنید.

 

یخچال و فریزرهای با ظرفیت بزرگ برای منزل شما و فریزرهای یخبندان راحت ندارند

از طرف لوازم خانگی دیگر ، برای نگه داشتن مواد غذایی به مدت طولانی تر ، همیشه می توانید یخچال و فریزر را با آخرین فناوری تبرید انتخاب کنید. شما می توانید انواع یخچال و فریزر را پیدا کنید ، بسته به ظرفیت مورد نیاز و نوع مدل ، می توانید از یک یا سایر مشخصات آن لذت ببرید.

 

بیشتر آنها دارای سیستم خنک کننده هستند که جریان هوای خنک یکنواخت را برای دمای ثابت فراهم می کند. حتی بیشتر یخچال ها برای محافظت مناسب از میوه و سبزیجات دارای کشو هستند.

 

پلوپزهای برقی یا پلوپزهای برقی ، الگویی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد

وقتی نوبت به پخت و پز بهترین غذاهای شما می رسد ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد هر چیزی نیست. بهترین آشپزخانه ها ، بهترین اجاق ها یا بهترین هودهای استخراج کننده را کشف کنید. از این پس می توانید به یک حرفه ای واقعی آتش سوزی تبدیل شوید.

 

برای رسیدن به غذاهای منحصر به فرد و خوشمزه ، اجاق های با انواع عملکردها را انتخاب کنید. همچنین به لطف صفحه های جدید با کنترل لمسی می توانید به راحتی طبخ کنید. همه اینها بدون نگرانی از بو و دود ناشی از پخت و پز با هودهای قدرتمند استخراج آشپزخانه که ما به شما پیشنهاد می کنیم.

 

ماشین ظرفشویی لوازم خانگی با 9 پوشش یا ظرفیت بیشتر برای خانواده های بزرگ

بعلاوه لوازم خانگی ، پس از پخت و پز برای تمام خانواده و دوستان خود ، دیگر نیازی به تمیز کردن ظرف ها با دست ماشین ظرفشویی های جدید با ظرفیت بزرگ نخواهید داشت. با ماشین ظرفشویی می توانید سریع و به راحتی همه کثیفی های ظرف ها و گلدان ها را از بین ببرید. در مدلهای فعلی سینی هایی وجود دارد که کاملاً با بار وارد شده سازگار است.

 

فرقی نمی کند از نوع سبک آشپزخانه استفاده کنید زیرا همه این وسایل بزرگ دارای انواع رنگ ، اندازه ، شکل و یا نصب هستند. شما فقط باید وسایلی لوازم خانگی را انتخاب کنید که بهترین استفاده را با بقیه وسایل برقی و آنهایی که به بهترین وجه نیاز شما را دارند ، ترکیب کنند.

 

به همین ترتیب برای لذت بردن از صرفه جویی بیشتر در مصرف لوازم خانگی انرژی ، بهتر است وسایلی را انتخاب کنید که دارای طبقه بندی انرژی A +++ ، A ++ ، A + یا A هستند و با پایدارترین مدل های لوازم خانگی از راندمان بیشتر و عملکرد حداکثر بهره مند شوید. صرفه جویی در صورتحساب برق خود را با تشکر از هر وسیله بزرگ با طبقه بندی انرژی بالا.

 

تنوع بسیار خوبی از این لوازم خانگی  را که در میلار داریم کشف کنید. در همه زمان ها ما محصولات با کیفیتی را ارائه می دهیم که توسط بهترین مارک های موجود در بازار مانند Balay ، Bosch ، سامسونگ ، LG ، AEG ، گرداب در میان بسیاری دیگر تضمین شده است.

 

بودجه شخصی میلار

در لوازم خانگی  ما به مشتریان خود اهمیت می دهیم ، به همین دلیل ما انواع خدمات شخصی را ارائه می دهیم. در مورد برخی از لوازم بزرگ ، می توانید گزینه VIP Service را انتخاب کنید. با تشکر از این سرویس ، دیگر لازم نیست نگران ظهور یا نصب دستگاه باشید.

 

حتی در Milar ما به شما پیشنهاد می دهیم از طریق بودجه پیشنهادی لوازم خانگی  خرید را تأمین کنید. بنابراین حتی اگر پول کافی ندارید ، می توانید هر وسیله بزرگ مورد نیاز خود را خریداری کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی در مورد هر چیزی نخواهید بود ، فقط پرداختی را که به بهترین وجه مناسب نیازهای شما باشد انتخاب می کنید.

 

بهترین مارک های لوازم خانگی با کیفیت عالی را پیدا کنید. شما نمی توانید تمام پیشنهاداتی را که در طول سال به شما پیشنهاد می کنیم از دست ندهید تا بتوانید تمام وسایل آشپزخانه خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

پست حمایتی/منبع: فروشگاه اروم سوغات

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

تاثیر مثبت سفر بر بهره وری کارکنان

هرچند ورود میهمان ناخوانده ای بنام کرونا ویروس و بیماری مهلک کووید-۱۹ از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی  دنیای سفر و گردشگری را بطور گسترده ای تحت تاثیر قرار داده است ولی در مباحث مدیریت نیروی انسانی سازمانها آنچه مسلم است, سفر باعث کم شدن و از بین رفتن استرس می‌شود، چون کارکنان در حالت بی‌خبری نسبی به سر می‌برند. تحقیقات گروهی از محققان ناسا بر روی ارتباط بین سفر و کیفیت خواب نشان می‌دهد سه روز قبل و بعد از سفر کیفیت خواب یک ساعت بالاتر می‌رود و زمان واکنش نیز ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

ساعت‌های طولانی کار لزوما به معنای بالارفتن کارایی نیست و حقوق، دستمزد مناسب و مزایایی مثل بیمه و پاداش نیز می‌تواند به زودی برای بسیاری از کارمندان تبدیل به موضوعات روتینی شود و اینجاست که جای خالی سفر به عنوان راهکاری برای بالا بردن رضایت شغلی و هیجان‌انگیزتر کردن کار احساس می‌شود و شما به عنوان کارفرمایی که دلش برای بالا بردن پتانسیل‌های کاری کارکنانش می‌تپد باید به آن فکر کنید.

کم شدن استرس

سفر باعث کم شدن و از بین رفتن استرس می‌شود، چون کارکنان در حالت بی‌خبری نسبی به سر می‌برند. تحقیقات گروهی از محققان ناسا بر روی ارتباط بین سفر و  کیفیت خواب نشان می‌دهد سه روز قبل و بعد از سفر کیفیت خواب یک ساعت بالاتر می‌رود و زمان واکنش نیز ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بالا بردن انرژی

هر روز در ساعت مشخصی سرکار رفتن، در طولانی مدت می‌تواند هر کسی را از پای درآورد و خلاقیت‌ها را بخشکاند و هر آدمی نیاز دارد که هرچند وقت یکبار باتری‌اش را شارژ کند و  سفر همین نقش را بازی می‌کند. براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ در آمریکا انجام شد، نیمی از آمریکایی‌ها به طور میانگین هر ۱۶ سال ۱۸ روز به تعطیلات می‌روند. این درحالیست که فرانسوی‌ها دوبرابر این مدت را در تعطیلات سپری می‌کنند و بهره‌وری‌شان نیز بیشتر است. محققان متوجه شدند وقفه کوتاه اجازه می‌دهد مردم تمرکز کاری‌شان را بدون از دست دادن کیفیت، حفظ کنند و وقتی از سفر برمی‌گردند به آدم‌های شادتر و پرانرژی‌تری تبدیل شوند.

تاثیر سفر بر روحیه کارکنان

کمک به خلاقیت

 دیدن مردم و فرهنگ‌های متفاوت و سفر به شهرهای مختلف باعث می‌شود کارمندان با دید بازتری به مسائل نگاه کنند. وقتی کارکنان تمام ساعت‌های کاری‌شان را پشت میز باشند و سالی یکبار هم سفر نروند، ایده‌های خلاقانه و جدید به ذهن‌شان نمی‌رسد و دنیا را با چشم محدود خود نگاه می‌کنند. مثلا سفر در پاییز و دیدن آن همه رنگ باعث ایجاد تلنگری در ذهن می‌شود و ما را به تخیل وامی‌دارد یا سفر به جایی مثل قشم که پر از جاهای دیدنی‌ست می‌تواند خلاقیت‌ را در ما زنده کند.

در سال‌های اخیر روانشناسان و دانشمندان علوم اعصاب به این نتیجه رسیده‌اند که قرار گرفتن در محیط‌های جدید، چشیدن طعم‌های جدید و در معرض زبانی متفاوت بودن باعث ایجاد سیناپس مغزی می‌شود و علاوه بر آن می‌تواند توانایی ذهن را احیا کند و  آن را به سمت و سوی جدیدی ببرد. آدم‌های زیادی بوده‌اند که سفر مسیر زندگی‌ و ایده‌یشان را تغییر داده.  بسیاری از کارهای ارنست همینگوی، نویسنده مشهور آمریکایی بعد از سفرهای او به فرانسه و اسپانیا نوشته شده. مارک تواین، نویسنده آمریکایی و آلدوس هاکسلی، فیلمساز انگلیسی از دیگر کسانی بوده‌اند که ایده‌هایشان در سفر شکل گرفته. 

گسترش دایره ارتباط ها

درست است که امروزه آموزش‌های آنلاین زیادی برای ارتقای کسب و کارها وجود دارد، اما شرکت در نمایشگاه‌ها و ورک‌شاپ‌ها باعث ملاقات با افراد تاثیرگذار، گسترده شدن دایره ارتباط‌ها و حتی رونق کسب و کار شما می‌شود. داشتن یک غرفه در نمایشگاهی که در شهر دیگری برگزار می‌شود شما را به عنوان یکی از فعالین آن حوزه مطرح می‌کند و  این امکان را  به شما می‌دهد که خدماتتان را به شرکت‌های بیشتری ارائه کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا ویدئو کنفرانس با افراد فعال حوزه کاریتان ارتباط داشته باشید یا بروید و مستقیم اعتمادشان را جلب کنید که صدالبته تاثیر دومی بیشتر است.

تقویت حس وفاداری

 وقتی بودجه‌ای را برای سفر کارمندانتان در نظر می‌گیرید، درباره اهمیت سفر با آنها حرف می‌زنید یا اینکه سفر  چقدر می‌تواند روی کارایی و روحیه‌‌شان تاثیر بگذارد، حس وفاداری و اعتماد را در آنها بالا می‌برید.  در این زمان است که آنها شما را بیشتر از اینکه به عنوان یک مدیر قبول داشته باشند به عنوان یک مربی می‌شناسند و حس بهتری نسبت به همه چیز خواهند داشت. هم شما پیشرفت می‌کنید و هم آنها خودشان را در مقابل کار مسئول می‌بینند. سفر می‌تواند به عنوان یک ارزش سازمانی مطرح شود و به عنوان پاداش یا جایزه به کارمندان داده شود، پاداشی که از همه چیز ارزشمندتر است.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

ثبت و مستند سازی وقایع سفر از طریق لنز دوربین عکاسی

گذرنامه مسافرتی و دوربین عکاسی دو یار جدایی ناپذیرند! تصور اینکه که به هنگام سفر در یک مکان عالی با مناظر و چشم انداز های زیبا باشید و نخواهید بدون ثبت و ذخیره  تصاویری از تجربه بودن درآن مکان به خانه برگردید تقریبا محال است. این چیزی است که تحت عنوان مستند سازی وقایع سفر از آن نام برده میشود.

دیگر در عصر تلفن های هوشمند و اینستاگرام ثبت تصاویر سفر و گشت و گذار  نشانه ای از نبوغ و استعداد عکاسان  نبوده بلکه ثبت تصاویر عالی و فوق العاده از یک سفر معیار سنجش ذوق و استعداد هنری آنان محسوب میگردد. با این حال حتی عکاسان حرفه ای هم ممکن است  در این زمینه بعضا دچار کلیشه و مسائل معمولی و پیش پا افتاده  شوند.

اگر میخواهید وقتی از سفر به خانه بر میگردید کارت  حافظه دوربینتان پر از عکس های زیبا و ارزشمندی باشد که حتی قابلیت انتشار در سایت نشنال جئوگرافیک را داشته باشد پس  برای یادگیری و آموزش ،کسب تجربه و یافتن شیوه عکاسی خاص خودتان آماده باشید!

نتیجه تلاش شما وقتی مشخص میشود که پس از بازگشت از سفر از دیدن عکسهای سفرتان که حاوی ارزشهای بسیار بالاتری از صرف ثبت تصاویر خود و خانواده تان است احساس غرور خواهید کرد.

شما میتوانید بجای اشتراک گذاری عکس های سفرتان در فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی با ایجاد یک وبسایت شخصی در زمینه عکسهای سفر به آسانی عکسهای خودتان را بصورت بهتری در معرض نمایش قرار دهید.    

حال به بیان چند نکته و ترفند کاربردیکه در بهبود و افزایش کیفیت عکاسی در سفر و بعبارتی مستند سازی وقایع سفر موثر هستند می پردازیم.با سفرنامه همراه باشید:

مستند سازی وقایع

طرز استفاده از دوربین تان را فرا بگیرید

واقعیت این است که برای گرفتن یک عکس “خیلی خوب” باید دوربین تان را از حالت خودکار یا اتوماتیک خارج کنید.بنابراین دفترچه راهنمای دوربین تان را بخوانید وبا عملکردها و نحوه کارکرد حالت های مختلف دوربین آشنا شوید.

لیندسی سیلورمن از مدیران ارشد اجرایی شرکت نیکون و یکی از عکاسان حرفه ای توصیه میکند همانطور که قبل از برنامه ریزی برای رفتن به سفر در مورد آن تحقیق میکنید در مورد قابلیت های مختلف دوربین تان هم قبل از رفتن به سفر تحقیق و مطالعه کنید.

  این امر مخصوصا زمانیکه شما یکدوربین تازه خریدید و آشنایی چندانی با تنظیمات و ویژگی های آن ندارید بسیار مهم و ضروری است.زیرممکن است دوربین جدید دارای تنظیمات خاصی در زمینه فوکوس و تنظیمات نوری و وایت بالانس و …باشد که عدم آشنایی با آنها منجر به بروز مشکلاتی  برایتان در طول سفر گردد.

شبکه تخصصی سفر

قبل از رفتن مکانی در مورد آنجا تحقیق کنید

در حقیقت سفر شما با گوگل شروع میشود!

جایی که شما در جستجوی مکانهایی خواهید بود تا وقتی درآنجا هستید بتوانید از طریق لنز دوربینتان آنجا را دیده و تصاویر آنها را ثبت نمایید.

ببینید که سایر عکاسان چگونه این مکان را با شیوه ها تکنیک های خاص خودشان به تصویر کشیده اند؟ از کارت پستال ها ,وبلاک ها و سایت های سفر , و تصاویر راهنماهای سفر که در اختیار دارید …الهام بگیرید.

عکس گرفتن در سفر

هتلی با چشم انداز بدیع انتخاب کنید

اگر بودجه مالی تان اجازه میدهد ترجیحا  هتلی را برای اقامت انتخاب نمایید که دارای چشم اندازی به مناظر عالی یا یک جاذبه دیدنی مشهورباشد.برای پی بردن به امتیاز فوق العاده چنین انتخابی کافیست تصور کنید که در حال ثبت عکسی از ارتفاع از رزهایی هستید که درحال  پیچ و تاب خوردن با باد در نور کم سپیده دم هستند..چنین عکسی واقعا ارزشمند است

ترفند های عکاسی 

تا وقتی همه گزینه ها را تجربه نکردید آن مکان را ترک نکنید

اشتباه رایجی که بسیاری از عکاسان در سفر مرتکب میشوند این است که وقتی جایی میروند  فقط با گرفتن یک یا دو عکس آن مکان را ترک میکنند؛ درحالیکه گاهی گرفتن حس  عکاسی از یک مکان و یا سعی درتجربه و استفاده از شیوه های گوناگون عکاسی  با نورها و زوایای مختلف ممکن است ساعتها زمان بر باشد.

ساعت طلایی عکاسی

در ساعت طلایی در آنجا باشید

بهترین ساعات برای گرفتن عکس های فوق العاده در زمان طلوع آفتاب و یا غروب آفتاب میباشد که اصطلاحا به ساعات طلایی معروفند.در این ساعات معمولا نور نرم و لطیف بوده و مکان عکاسی هم زیاد شلوغ نیست از این رو بدون اینکه دائما حواستان پرت شود میتوانید روی یک منظره یا سوژه ای که بطور کامل با نور محیط احاطه شده کار کنید. برای شکار و ثبت تصاویر منحصر بفرد سعی کنید درست زمانی را انتخاب کنید که نور طبیعی خزنده خورشید با نور مصنوعی روشنایی ساختمانها تلاقی میباند.

مجله سفر و گردشگری

از کلیشه ها دوری کنید

یکی از نکات مهم و پربحث در مستند سازی وقایع سفر کلیشه ها هستند.

کلیشه ها به معنی سوژه ها یا موضوعاتی هستند که قبلا توسط بسیاری از عکاسان و با روش های غیر خلاقانه ثبت شده اند.اگر واقعا میخواهید در کار خود موفق و برجسته باشید باید  بدنبال مطالعه و تحقیق در زمینه هایی باشید که درگذشته چندان به انها پرداخته نشده باشد.عکاسی خلاقانه از جاذبه هایی که قبلا بارها به آنها پرداخته شده ممکن است دشوارباشد بنابراین چرا نباید به این فکر باشید که  به مناطق بکر و دورافتاده سفر کنید و بدنبال  مناظر جدید و بدیع و شکار لحظات زندگی واقعی باشید؟

مستند سازی با دوربین عکاسی

از سه پایه استفاده کنید

سه پایه  یک وسیله ضروری در عکاسی نه تنها برای گرفتن عکس های دسته جمعی است بلکه برای گرفتن عکس هایی است که  برای پایداری دوربین احتیاج به نوردهی طولانی  مثل عکاسی از آب روان و یا ثبت  نورچراخ های اتومبیل های در حال حرکت  دارند. کیفیت  تصاویر مربوط به طلوع و یا غروب خورشید هم در صورت استفاده از سه پایه  پایدار کننده بسیار بهتر خواهند بود.

راوی داستان باشید

هر مکانی برای خودش داستانی زنده دارد که میتوان بدون استفاده از کلمات آن را روایت کرد.وقتی درمکانی توریستی هستید برای ثبت تصویری مستند با جزئیات منحصر بفرد  سعی کنید تصاویری با زاویه باز گسترده بگیرید , درعکس ها جنب و جوش مردم  را به تصویر بکشید و نهایتا در محیط پیرامون تان در جست و جوی  مکان های ویژه ای مثل غرفه های خیابانی،کالاهای در معرض فروش ، خوراکی ها ،عناصر داخلی و …باشید.

عکاسی

از موجودات زنده عکاسی کنید

نکته پایانی در مستند سازی وقایع سفر در حالیکه برای عکاسی از پرنده ها یا گربه ها نیازی به اجازه گرفتن از کسی ندارید ولی برای عکس گرفتن از اشخاص از نمای نزدیک توصیه میکنیم حتما از آنها اجازه بگیرید.لبخند بزنید و شروع به صحبت رده و مودبانه سوال کنید که آیا میتوانید ازآنها عکس بگیرید؟ نه یعنی اینکه نه نمیتوانید پس اصرار نکنید.اغلب مغازه داران و فروشندگان از اینکه چیزی از آنها بخرید خوشحال میشوند و برای عکس گرفتن از خود رضایت میدهند! توصیه میکنیم قبل ازآغاز سفر در زمینه خلق و خوی و آداب و رسوم محلی آن منطقه مطالعه و تحقیق کنید تا پیش زمینه و آمادگی لازم برای رویارویی با محیط محلی را داشته باشید.

منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

مشهور ترین و وحشتناک ترین شهر ارواح در جهان

شهر ارواح و متروکه چرنوویل

آیا تا کنون به سفر به یک شهر کاملا متروکه و خالی از سکنه فکر کرده اید؟ شاید در اولین تصور هیچ چیزی در دنیا ترسناک‌تر از شهرهای کاملاً متروکه نباشد.شهرهایی که روزی محل زندگی و تحرکات اجتماعی انسان ها بوده و الان تبدیل به مکان هایی گشته اند که به اصطلاحا به شهر ارواح مشهورند.

اگرچه بسیاری از افراد وجود اشباح و ارواح سرگردان را تخیلی و غیرواقعی میپندارند ولی واقعیت این است که اعتقاد به وجود  ارواح در میان مردمان چهارگوشه جهان وجود داشته و داستانهای بیشماری هم در پس هر رویداد مرتبط با ارواح از گذشته های دور نقل شده است. طی دهه های اخیر سفر به شهر ارواح تبدیل به یکی از سرگرمی های عاشقان ماجراجویی و هیجان شده و سفرهای ماجراجویانه جای خود را در صنعت گردشگری جهان بیش از پیش گسترده است.

اگر شما هم عاشق هیجان و ماجراجویی از نوع گردش در شهر ارواح  بوده و بدنبال برنامه ریزی برای  مقصد بعدی سفرتان به شهر ارواح هستید, با ما همراه باشید تا با 12 مقصد  معروف و مشهور از وحشتناک ترین و جذاب ترین شهر های ارواح در جهان آشنا شوید :

  1. جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

بازدید از این منطقه دور و دست نیافتنی، نیازمند شجاعت فراوانی بوده و مناسب افراد ترسو نیست! این جاده قدیمی 85 کیلومتری، خارج از شهر در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. مسیر ارواح از معدن متروکه «لیل» (Lyell) آغاز شده و با گذر هر چه بیشتر از بخش‌های مختلف شهرک‌ها مانند مدارس، هتل‌ها و قبرستان‌ها، وحشتناک‌تر می‌شود. این منطقه زمانی کشور معدنچیان طلا بوده که یادگارهای آن روزهایشان اکنون در طبیعت منطقه رها شده است. انتهای این مسیر خوفناک، از میان بقایای گذشتگان عبور کرده و به سمت خارج در اعماق طبیعت وحشی ادامه می‌یابد.

  1. Oradour-sur-Glane در فرانسه

شهر ارواح

بعضی مکان‌ها به دلایل خوبی خال از سکنه مانده‌اند. در سال 1944، پس از استقرار نیروهای متفقین در فرانسه، سربازان آلمانی وارد این روستا در مرکز فرانسه شدند. آن‌ها ظاهرا در انتقام از فعالیت نیروهای مقاومت محلی، مردم روستا را قتل عام کردند. پس از جنگ جهانی دوم، «چارلز دوگل» دستور داد تا بقایای سوخته این شهر به عنوان یادبودی از جنگ، دست نخورده باقی بماند. حال و هوای غم‌انگیز این شهر روی بازدیدکنندگان آن همچنان تاثیرگذار است.

  1. کراکو در ایتالیا

شهر متروکه کراکو در ایتالیا

واقع در بدبوم منطقه Basilicata سواحل جنوبی ایتالیا، شهر قرون وسطایی کراکو یک افسانه ترسناک است. در دهه 1960، گسترش بیش از حد منطقه شهری، باعث لغزش زمین‌های اطراف و خروج ساکنان آن شده بود. 1800 نفر از ساکنان این شهر در آن زمان همچنان در شرایط قرون وسطایی زندگی می‌کردند. امروزه تنها می‌توان از طریق تورهای هدایت شده دشوار، به گشت و گذار در میان سنگ‌فرش‌های محلی و خانه‌های با حس و حال خاص منطقه پرداخت. همچنین تپه‌های رسوبی خاکی این شهر ارواح نیز بسیار تماشایی است.

  1.  کولمانزکوپ(Kolmanskop) در نامیبیا

 

وحشتناک ترین شهر ارواح

در اوایل قرن بیستم، این قسمت جدا شده از «ساحل اسکلت» (Skeleton Coast) پر از آوازهایی از زمزمه‌های مداوم بود. در عرض یک شب، پس از کشف رگه معدنی الماس، به یکی از ثروتمندترین زمین‌های جهان تبدیل شد.

این شهر کوچک با ظاهری آلمانی، تا دهه 1950 مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن رها شد. بقایای ساختمان‌های اطراف، این مکان را به یکی از سایت‌های ترسناک عکاسی تبدیل کرده است. سایر ویرانه‌هایی که در این بخش از سواحل نامیبیا قرار دارند نیز در وحشتناک‌تر جلوه دادن این محل، بسیار کمک می‌کنند.

  1. ویا اپکوئن در آرژانتین

ویا اپکوئن در آرژانتین

آن چه در گذشته یک شهر آبگرم محبوب بود، ناگهان در اواسط دهه 1980 بدون هیچ اثری ناپدید شد. این شهر توسط سیل بلعیده شد و تا سال 2009 زیر آب بود. هنگامی که آب‌های شور شروع به عقب‌نشینی کردند، یادگاری‌های این شهر گمشده دوباره روی زمین ظاهر شدند. این منطقه اکنون در 540 کیلومتری جنوب غربی بوینس آیرس واقع شده که از طریق یک مسیر خشن پوشیده از درختان ترسناک، قابل دسترسی است.

6.جزیره هاشیما در ژاپن

جزیره هاشیما در ژاپن

 

تنها بخشی از قلعه جزیره ارواح که به عنوان پایگاه تبه‌کاران در فیلم جیمز باند به نام Skyfall شناخته می‌شود، برای بازدید عموم آزاد است. این جزیره توسط یک سد دریایی بزرگ احاطه شده و پر از ساختمان‌های بلندمرتبه (آسمان‌خراش) است. وقتی حدود 45 سال پیش معدن بسته شد، کارگرانی که زمانی معادن زیرزمینی این جزیره را اداره می‌کردند، همگی از این جزیره خارج شدند.

در حال حاضر، بازدید کنندگان فقط می‌توانند همراه با یک تور رسمی از نزدیکی ناگازاکی در این جا قدم بزنند. با این حال شک نکنید که این کلان شهر بی‌هویت و ترسناک که زمانی که بیش از 5000 خانه داشته است، ارزش آن را دارد.

  1. Poggioreale در سیسیل

شهر متروکه

Poggioreale که در دره «بلیس» (Belice) در شمال غربی سیسیل واقع شده است، هنگام زلزله سال 1968 نابود شد. تصمیم بر این شد که به جای بازسازی خانه‌ها، شهر جدیدی در چند کیلومتری آن ساخته شود. از ویرانه‌های این شهر اغلب به عنوان صحنه‌های فیلمبرداری در فیلم‌های مربوط به جنگ جهانی دوم استفاده می‌شود.

 

  1. پیرامیدن سوالبار در نروژ

پیرامیدن سوالبار در نروژ

این جامعه معدنی در سال 1910 توسط سوئد تاسیس، اما، در سال 1927 به اتحاد جماهیر شوروی سابق فروخته شد. این منطقه که روزگاری با مجسمه لنین که در آنجا نصب شده بود در جهان مشهور بود ، به همراه سایر بخش‌های شهر و زیرساخت‌های آن در سال 1998 رها  و متروکه شد.

  1. پریپیات در اوکراین

پیریپیات اوکراین

 شهر پریپیات(Prypiat) پس از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل، در آوریل 1986 رها شده و به سمبل قدرتمند خطرات ذاتی استفاده از انرژی هسته‌ای تبدیل شده است. این شهر همچنین با توجه به بازدیدهای دقیق و محتاطانه، به عنوان سمبل متناقض جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شود. دولت اوکراین در تلاش است تا خطر قرارگیری بیش از حد در معرض بیماری به دلیل سطح بالای تشعشع رادیواکتیو در این منطقه را به حداقل برساند.

امروزه بعد از گذشته چند دهه، سطح مواد رادیواکتیو در این شهر پایین تر آمده است و به همین دلیل هم هست که اجازه بازدید از این شهر توسط توریستان داده شده است و تورهای زیادی در جهت بازدید از شهر چرنوبیل برگزار می شود.

تصویر ابتدای این مقاله نیز مربوط  به این شهر ارواح میباشد.

  1. گریت ویکن جورجیای جنوبی در ایالات متحده آمریکا

شهر ارواح وحشتناک

این شهرک در سال 1904 توسط یک کاپیتان دریایی نروژی به عنوان ایستگاه نگهداری و پرورش نهنگ ها برای شرکت ماهیگیری شخصی خود تاسیس شد. با این حال، در ماه دسامبر سال 1966 بسته و خالی از سکنه شد. جالب است بدانید که کلیسای این شهرک هنوز هم گاه گاهی برای مراسم ازدواج استفاده می‌شود. مردم شهرک در گذشته سینمای مخصوص به خود را داشتند که متاسفانه چند سال پیش فرو ریخت.

11.شهر ریولایت واقع در ایالت نوادا

ریولایت شهر ارواح

ریولایت یکی دیگر از شهرهای معدنی و متروکه‌ی آمریکاست. برخی ادعا می‌کنند این شهر روزگاری هزاران نفر را در خود جای داده بود اما از شمایل اکنونش نمی‌توان به این گفته اعتماد کرد. این شهر معدنی در اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی یکی از نقاط مورد علاقه‌ی معدنچی‌ها با خانواده‌شان بود اما در اواخر دهه‌ی ۱۹۲۰ جمعیتش به حدود صفر رسید.  فردی متمول بنام چارلز شوآب مبالغ هنگفتی را در این شهر سرمایه‌گذاری کرد به امید آنکه طلا پیدا کند و بدین‌ترتیب در این شهر یک مدرسه و بیمارستان ساخت و چند مغازه و هتل و حتی صرافی و سمفونی در آن راه انداخت. این شهر در گذشته همچنین چندباری  بعنوان لوکیشن و محل فیلم‌برداری فیلم‌های وسترن هم  بوده است.

12.شهر کَلیکو در ایالت کالیفورنیا

کلیکو شهر متروکه

این شهر معدنی در ایالت کالیفورنیای آمریکا واقع است که در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی متروکه شد اما پس از آن زمان می‌توان گفت تا حدی نیز احیا شد. شهر متروکه کلیکو با تأسیس یک کمپانی حفر معدن در سال ۱۸۸۱ پا گرفت. پس از کشف نقره در این منطقه جمعیت بسیاری به سمت آن هجوم بردند. در این شهر بیش از ۵۰۰ معدن نقره کشف شد و به همین دلیل نیز جمعیتی ۳۰۰۰ نفره را در خود جای داد اما پس از پایان منابع این معادن و همچنین سقوط قیمت نقره، ساکنان این شهر آن را رها کردند.

این شهر که پر از هتل و مغازه و کافه و رستوران بود و همچنین چندین روزنامه و مدرسه داشت در اوایل سال ۱۹۸۶ به شهر ارواح تبدیل شد. پس از آن بود که واتر نات (صاحب برند معروف ناتس بِری فارم) این شهر را خرید و آن را احیای کرد، به نحوی که امروزه شهر کلیکو یکی از آثار باستانی لقب گرفته و حتی موزه‌ای از غرب قدیم را در خود جای داده است.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

معرفی قدیمی ترین شهر های اروپایی!

چطور یک مقصد گردشگری مناسب پیدا می کنید، از روی قیمت رزرو بلیط هواپیما ؟ از تعداد جاذبه های گردشگری؟ از نزدیکی جغرافیایی؟ از نظر فرهنگی؟ از نظر اب و هوا؟

بدون شک شما هم معیار هایی برای انتخاب یک مقصد دارید، بیایید این بار برای سفر اروپایی تان یک مقصد متفاوت انتخاب کنیم، یعنی معیاری متفاوت را برای انتخاب مقصد در نظر بگیریم.

مثلا این بار به سراغ قدیمی ترین شهر های اروپا برویم و در شهر هایی قدم بگذاریم که تاکنون میلیارد ها یا شاید بیلیون ها ادم بر روی آن زندگی کرده و در حال حاضر برخی از باشکوه ترین اثر های ریز و درشت آن ها باقی مانده است.

۶ خانیا، یونانی

خانیا یکی از مهم ترین شهر های کرت و محل استقرار مینوسی های بوده است که یونانیان آن ها را کیودونیا می نامند. بسیاری از بقایای معماری این دوره زمانی در اطراف خانیا دیده می شود. خانیا توسط بیزانس ها، عرب ها، ونیزی ها، عثمانی ها و البته یونانیان اداره می شده است.

  • سال پیدایش: ۱۶۰۰ پیش از میلاد
  • مکان: ساحل شمالی کرت
  • مساحت: ۳۵۱٫۳ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۱۰۸،۶۴۲

۵ منتووا، ایتالیا

منتووا به طور کلی به دلیل موقعیت جغرافیایی و ارتباطی که با خانواده های نجیب زادگان دارد به عنوان یکی از جواهرات دوره رنسانس ایتالیا شناخته می شود. در نقطه اوج منتووا یکی از قطب های اصلی هنری، فرهنگی و به ویژه موسیقی ایتالیا بوده است. علاوه بر این منتووا زادگاه هنر اپرا می باشد و در حال حاضر نیز به عنوان قدیمی ترین شهر اپرا به طور منظم برنامه های هنری دارد.

  • سال پیدایش: ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: لومباردی، ایتالیا
  • مساحت: ۶۳٫۹۷ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۴۹۳۰۸

۴ آتن، یونان

آتن بدون شک تاریخی ترین شهر یونان و یکی از مهم ترین شهر های در تاریخ غربی است. این شهر مهد تمدن غربی و زادگاه دموکراسی به حساب می آید. در آتن بیش از ۵۰۰۰ سال است که به طور مستمرانسان ها سکونت دارند. در حالی که آتن دگرگونی های بسیاری داشته است، این شهر همواره یک کلان شهر مهم در اروپا و جهان بوده و هست.

  • سال پیدایش: ۳۰۰۰ قبل از میلاد
  • محل سکونت: آتیکا، یونان مرکزی
  • مساحت: ۳۸٫۹۶۴ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۶۶۴،۰۶۸

۳ وارنا، بلغارستان

وارنا که در ساحل دریای سیاه بلعارستان واقع شده است به دلیل موقعیت استراتژیک همیشه یک بندر مهم بوده است. شبیه به سایر شهر های معرفی شده لیست شواهد زندگی انسان در این شهر بیش از ۴۰۰۰ سال می باشد. در حال حاضر وارنا در اروپا پایتخت بلغارستان و محل دفتر مرکزی نیروی دریایی بلغارستان و دریانوردان تجاری بوده است.

  • سال پیدایش: ۴۶۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: خلیج وارنا، ساحل دریای سیاه بلغارستان، بلغارستان
  • مساحت: ۲۳۸ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۳۳۶،۵۰۵

۲ براتسیلاوا، اسوواکی

براتیسلاوا از نظر فنی جوان ترین پایتخت جهان می باشد اما همانند دیگر شهر های این لیست قدمتی بیشتر از ۵۰۰۰ سال دارد. با گذشت سالها، براتیسلاوا توسط اتریشی ها، بلغارها، کروات ها، آلمانی ها، مجارها، یهودیان، صرب ها، چک ها و اسلواکی ها فتح و تحت تأثیر قرار گرفته است.

  • سال پیدایش: ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد
  • مکان: جنوب غربی اسلواکی
  • مساحت: ۳۶۷٫۵۸۴ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۴۳۲،۸۶۴

۱ پلوودیف، بلغارستان

انسان ها از حداقل ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به طور مستمر در پلوودیف زندگی می کردند، همین مسئله باعث شده است که پلوودیف به قدیمی ترین شهر اروپا تبدیل شود. البته بقایای باستان شناسی در سراسر پلوودیف نشان می دهد که مردم بیش از ۸۰۰۰ سال پیش در این منطقه سکونت داشتند. در طول تاریخ قدمت طولانی این شهر چندین قوم مختلف از جمله ترک ها، مقدونی ها، رومی ها، بیزانس ها، عثمانیان، پارس ها، اسلاو ها، هون ها، کله ها و بلغار آن را فتح کرده اند. و هر کدام تاثیر ماندگاری برا این شهر گذاشته اند.

  • سال پیدایش: ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: بلغارستان جنوبی-مرکزی
  • مساحت: ۱۰۱٫۹۸ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۳۴۶،۸۹۳

پست حمایتی / منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.